Shopping Cart Order Form

Monday 16 January 2017

Anakku Irfan Kerap Demam 2 Minggu Sekali


1. Anakku Irfan asyik demam. Dalam sebulan paling kurang akan dua kali dia demam. Setiap dua minggu pasti dia akan berasa tidak selesa dan lemah.

2. Pada 12 Januari 2016 hari itu, aku telah membawanya ke Klinik Kesihatan Kamunting Kg Expo. 

3. Doktor memberitahu, ada dua faktor jika kanak-kanak kerap demam iaitu :
a. Jantung bermasalah
b. Masalah kekurangan darah merah
4. Selepas pemeriksaan Alhamdulillah, dia disahkan bebas dari kedua-dua masalah tersebut.

5. Bingung aku dibuatnya. Aku redha apa pun jawapan doktor dan jika doktor memberi jawapan tiada masalah, makin menyebabkan aku risau kerana tidak mengetahui apakah sebenarnya penyakit yang menimpa anakku.

6. Doktor menyimpulkan yang Ifran mungkin sedang mengalami kejutan dalam tumbesaran dan akan pulih sendiri nanti apabila diri dia dapat menyesuaikannya.

7. Aku hanya senyum dan mengiyakan kata doktor walaupun sebenarnya hati aku masih sangsi dengan keadaan Irfan.  

Wallahhu'alam

Penulis,
Juaini Bin Shaharain

No comments:

Older Posts

Recent Posts Widget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...